Braki w uzębieniu nie tylko będą wpływać negatywnie na wygląd uśmiechu. Mogą one powodować trudność w jedzeniu, problem z wymowa czy problem z tym, że przemieszczać się będą żeby w jamie ustnej. Co więc będzie można zrobić? Najtrwalszą i najbardziej elastyczna metodą będzie tutaj wstawienie implantów. Ile to będzie kosztować?

Implant zęba w ramach NFZ?

Implanty stomatologiczne nadal są bardzo drogie, dlatego wiele osób, które straciły zęby zastanawia się czy refundacja implantów będzie możliwa. Niestety leczenie protetyczne w naszym systemie jest bardzo mocno ograniczone i finansowanie w ramach NFZ jest nadal rzadkie. Trzeba podkreślić, że implanty nie są refundowane. Można jedynie liczyć na refundowanie protezy, ale to jedynie wtedy gdy w łuku zębowym będzie nam brakować minimum pięciu zębów.

Implant zęba – diagnostyka i planowanie leczenia

Pierwszy etap to oczywiście badanie rutynowe stomatologiczne. Wszczepienie implantu to zawsze powstanie rany, dlatego trzeba sprawdzić czy nie istnieją potencjalne źródła zakażenia, ubytki próchnicowe czy kamień nazębny. Dentysta zapyta również o stan zdrowia, jakie leki się przyjmuje, przebyte choroby czy obecne choroby. Jeśli na podstawie dokładnego wywiadu nie stwierdzi się przeciwwskazań do zabiegu będziemy poproszeniu o wykonanie zdjęcia pantomograficznego a niekiedy nawet tomograficznego 3D, by dokładnie ocenić stan jamy istnej.

Stomatolog będzie analizował również czy wyrostek zębodołowy jest odpowiednio duży do podtrzymania i stabilizacji wszczepionego implantu. Niewystarczająca ilość kości występuje przede wszystkim u osób nieco starszych, ale również u tych, którym dany ząb nie wyrósł albo utraciły ząb wiele lat temu.

Zabieg implantacji zęba

Jeśli dentysta stwierdzi znaczny zanik kości, konieczna będzie jej odbudowa z pomocą zabiegu sterowanej regeneracji kości albo podniesienia dna zatoki szczękowej. Czasami trzeba również wykonać przeszczep. Odbudowa kości będzie trwać między 6 a 12 miesięcy. Po tym dopiero czasie możliwe będzie wszczepianie implantów. Jeśli przed wstawieniem implantu trzeba usuwać zęba następny etap będzie można wykonać dopiero po tym jak miną 3 miesiące. To czas, który jest konieczny do tego by zębodoły dokładnie były wygojone. W trakcie leczenia implantologicznego pacjent może użytkować uzupełnienie tymczasowe.

Cena implantu zęba a dodatkowe koszty

Wiele osób sądzi, że implant to sztuczny ząb na stałe w jamie ustnej. Jednak nie do końca będzie to prawda. Implant zastępuje jedynie korzeń zęba i nie wystaje poza linię dziąseł. Szacując wydatki na leczenie implantologiczne trzeba doliczyć cenę wykonania korony zęba, koszt konsultacji u implantologa a także inne elementy. Niektóre gabinety wykorzystują jednak małą wiedze pacjentów i decydują się na stosowanie produktów niskiej jakości, byle tylko zareklamować się niską ceną. Powinniśmy jednak pamiętać, że koszty leczenia implantologicznego są zawsze bardzo drogie i nie da się tego wykonać przy niskich kosztach.

Ile kosztuje wstawienie sztucznego zęba?

Jeśli straciliśmy ząb i chcemy go zastąpić implantem z koroną protetyczna będzie trzeba się liczyć z wysokim kosztem takiego działania. Nawet przy tańszych materiałach takie leczenie będzie nas kosztowało minimum 2700 złotych.