11 lutego 2019 r.

Nieświeży oddech - wszyscy wiemy, co to jest i wszyscy od czasu do czasu wstydzimy się swojego. Ale co jest jego przyczyną? Poznanie i zrozumienie przyczyn nieświeżego oddechu może pomóc w zapobieganiu mu i wstydowi, który często mu towarzyszy. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o przyczynach nieświeżego oddechu i przestać się bać, że się do nich zbliżysz.

Co Przyczyny nieświeżego oddechu?

Nieświeży oddech, zwany również halitozą, może być spowodowany wieloma czynnikami.

Jedzenie.

Niektóre produkty spożywcze mogą powodować tymczasowy nieświeży oddech. Czosnek, cebula, kawa, ostre lub pachnące potrawy mogą sprawić, że Twój oddech nie będzie świeży. Szczotkuj zęby, żuj gumę bez cukru lub używaj płynu do płukania ust, aby przywrócić świeżość.

Tytoń.

Palenie i używanie tytoniu są nie tylko przyczyną nieświeżego oddechu, ale także mogą powodować nowotwory jamy ustnej, przebarwienia zębów i podrażnienia dziąseł. Aby ograniczyć negatywne skutki palenia tytoniu, warto rozważyć rezygnację z tego stylu życia.

Problemy stomatologiczne.

Nieświeży oddech może być spowodowany problemami stomatologicznymi, takimi jak choroby dziąseł lub ubytki. Przyczyną nieświeżego oddechu mogą być także stłoczone zęby lub źle dopasowane aparaty dentystyczne. Udaj się do dentysty, aby wykluczyć wszelkie problemy związane z higieną jamy ustnej jako winowajcę.

Bakterie.

Bez prawidłowego szczotkowania i nitkowania zębów oraz regularnych wizyt u dentysty, bakterie nie są usuwane z jamy ustnej. Gromadzenie się tych lepkich bakterii może prowadzić do nieświeżego oddechu. Stosując się do zaleceń ADA dotyczących szczotkowania zębów dwa razy dziennie, codziennego nitkowania i rutynowych wizyt u dentysty, można utrzymać bakterie w ryzach.

Suchość w jamie ustnej.

Brak śliny powoduje suchość w jamie ustnej, która może być skutkiem ubocznym przyjmowania leków, palenia tytoniu lub oddychania przez usta, albo też może być objawem ukrytego problemu zdrowotnego. Porozmawiaj ze swoim dentystą na temat suchości jamy ustnej, aby uzyskać najlepsze środki zaradcze zarówno na suchość jamy ustnej, jak i na wynikający z niej nieświeży oddech.

Choroby.

Infekcje zatok, zapalenie migdałków, choroby układu oddechowego, a nawet cukrzyca mogą powodować nieświeży oddech. Lekarz może przepisać leki na te schorzenia, które mogą pogorszyć suchość w jamie ustnej i wynikający z niej nieświeży oddech. Porozmawiaj z lekarzem, jeśli efekty uboczne są problematyczne.

Adres: Nieświeży oddech

Aby poradzić sobie z problemem nieświeżego oddechu, należy zrozumieć jego przyczynę. Najlepszym sposobem na odkrycie przyczyny nieświeżego oddechu jest szczera rozmowa na temat stylu życia i nawyków z dentystą i lekarzem, aby opracować najlepsze podejście do pozbycia się nieświeżego oddechu. W wielu przypadkach nieświeżego oddechu można uniknąć, prowadząc wolny od tytoniu tryb życia, dbając o higienę jamy ustnej (szczotkując zęby dwa razy dziennie i nitkując je codziennie) i oczywiście odwiedzając dentystę co najmniej dwa razy w roku.

Gotowy do walki z nieświeżym oddechem? Już dziś znajdź najbliższego stomatologa.

Reviewed by Albuquerque dentysta, Dr. Frank Dominguez z PERFECT TEETH - Rio Rancho.