24 października 2018

Prawdopodobnie uczysz się o korzyściach płynących z prawidłowej higieny jamy ustnej, odkąd w dzieciństwie po raz pierwszy dotknąłeś szczoteczki do zębów. Wszyscy wiemy, że mycie zębów powinno być częścią naszej codziennej rutyny, ale korzyści płynące z prawidłowej higieny jamy ustnej wykraczają daleko poza świeży oddech. Według badań przeprowadzonych przez Amerykańską Akademię Periodontologii, prawidłowa higiena jamy ustnej jest najważniejszym sposobem zapobiegania chorobom dziąseł, które dotykają prawie połowę dorosłych Amerykanów.

Już sama ta statystyka jest alarmująca, ale jest jeszcze gorzej, ponieważ coraz więcej badań łączy stan zapalny dziąseł z innymi schorzeniami, takimi jak cukrzyca, udar, choroby serca i nowotwory - wszystkie te choroby są w naszym kraju epidemią.

Chcielibyśmy walczyć z chorobami przyzębia, a także poprawić ogólny stan Twojego zdrowia, wyjaśniając korzyści płynące z prawidłowej higieny jamy ustnej. To od Ciebie zależy, czy dokonasz zmiany, a my jesteśmy tu po to, by Ci w tym pomóc!

Korzyści wynikające z prawidłowej higieny jamy ustnej

• Zmniejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia próchnicy zębów
  • Zmniejszenie nadwrażliwości zębów
  • Zmniejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia ubytków i związanych z nimi wypełnień
  • Profilaktyka jest zawsze tańsza niż leczenie w nagłych wypadkach
  • Większe prawdopodobieństwo zachowania zębów (zamiast konieczności stosowania protez lub koron)
  • świeższy oddech
  • Zmniejszone prawdopodobieństwo konieczności wykonania kanałów korzeniowych i zabiegów chirurgicznych w jamie ustnej
  • lepsze zdrowie dziąseł
  • Mniejsze ryzyko zachorowania na raka
  • Niższe ryzyko udaru mózgu
  • Mniejsze ryzyko chorób serca i zawału serca
  • Zdrowsza ciąża i większa płodność
  • Niższe ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2
  • Niższe ryzyko rozwoju choroby Alzheimera

Ogólnie rzecz biorąc, właściwa pielęgnacja jamy ustnej skutkuje zdrowszą jamą ustną i zdrowszym ciałem!

Zalecenia dotyczące prawidłowej higieny jamy ustnej

Podstawą prawidłowej higieny jamy ustnej jest właściwa pielęgnacja domowa. Amerykańskie Towarzystwo Stomatologiczne zaleca:

• Szczotkowanie zębów dwa razy dziennie pastą do zębów z fluorem
  • Nitkowanie zębów co najmniej raz dziennie
  • Picie wody między posiłkami
  • I oczywiście regularne wizyty u dentysty.

Szukasz nowego dentysty lub chcesz wrócić do zdrowia? Dentyści PERFECT TEETH są po to, by pomóc Tobie i Twojej rodzinie cieszyć się korzyściami płynącymi z prawidłowej higieny jamy ustnej. Znajdź najbliższego dentystę, aby umówić się na kolejną wizytę kontrolną.

Reviewed by PERFECT TEETH Dentist, David Ochenrider, DMD