Kiedy twój ząb jest zainfekowany lub chory, może się wydawać, że wyciągnięcie go jest łatwym wyborem, zwłaszcza jeśli odczuwasz ból. Ale nie tak szybko! Posiadanie tego zęba wyrwanego może być łatwym wyborem, ale może nie być najlepszym wyborem. Większość ludzi nie jest świadoma korzyści płynących z zachowania naturalnych zębów. Decyzja o wyrwaniu lub uratowaniu zęba należy ostatecznie do Ciebie, ale upewnij się, że znasz wszystkie fakty przed podjęciem tej ważnej decyzji.

Wyrwać zęba czy go uratować: Korzyści wynikające z zachowania zęba

Jakie dokładnie korzyści płyną z ratowania zębów? Po odpowiedzi zwróciliśmy się do ekspertów, endodontów - specjalistów stomatologów, którzy skupiają się na ratowaniu naturalnych zębów.

• Naturalne zęby są mocniejsze. Naturalne zęby są mocniejsze, funkcjonują lepiej niż sztuczne i są łatwiejsze w pielęgnacji. Chociaż technologia i materiały są lepsze niż kiedykolwiek, sztuczne zęby nadal nie mają takiej samej siły jak naturalne.
  • Unikanie przesuwania się zębów. Kiedy ząb jest wyrwany, tworzy lukę w uśmiechu, pozwalając na przesunięcie się otaczających go zębów. To przesunięcie wymaga czasu i może w końcu spowodować problemy z żuciem i wyrównaniem zgryzu. Problemy te mogą stworzyć efekt domina bólu, złego odżywiania i obniżonej jakości życia.
  • Zachowaniemłodego wyglądu. Kiedy zęby są wyrywane, korzenie, które wspierają szczękę są również wyrywane. Kiedy jest luka w kości, otaczająca kość zapada się w często sprawiając, że ludzie wydają się starsi niż są w rzeczywistości.
  • Brak utraty pewności siebie. Jeśli ząb, który ma być usunięty jest widoczny podczas uśmiechu, powstała luka może mieć negatywny wpływ na pewność siebie. Wielokrotnie spotykamy się z pacjentami, którzy stracili swój radosny uśmiech, ponieważ wstydzą się swoich zębów.
  • Mniejszy ból. Po wyrwaniu zęba, większość pacjentów zgłasza kilka kolejnych dni bólu, zwłaszcza jeśli doświadczają suchego gniazda. Kiedy ząb pozostaje w miejscu przez kanałowego, ból jest skierowany natychmiast, gdy infekcja jest wyeliminowana, i nie ma szans na suchy gniazdo.
  • Mniej wizyt u dentysty. Po wyrwaniu zęba dentysta może rozważyć założenie korony, implantu, mostu lub innego urządzenia stomatologicznego w celu wyeliminowania problemu przesuwania się zębów. Może to oznaczać więcej wizyt u dentysty, większe koszty, a czasem także większy ból.
  • Mniejsze koszty. Choć może Ci się wydawać, że wyrwanie zęba jest tańsze niż jego naprawa, prawda jest taka, że wymiana zęba kosztuje więcej czasu i pieniędzy. A rezygnacja z jego wymiany prawdopodobnie będzie wiązała się z kosztami fizycznymi i emocjonalnymi.

Wyrwać zęba czy go uratować: Jak uratować zęba

Istnieje wiele istotnych powodów, aby zachować swoje naturalne zęby tak długo, jak to możliwe. Jednak próchnica i infekcja mogą sprawić, że stanie się to wyzwaniem i zmusi Cię do podjęcia decyzji o wyrwaniu zęba lub jego uratowaniu. Rozwiązaniem jest zazwyczaj kanałowe leczenie zęba, czyli zabieg polegający na oczyszczeniu i zdezynfekowaniu wnętrza zęba w celu usunięcia zapalnie zmienionej lub zainfekowanej wewnętrznej miazgi. Po oczyszczeniu wnętrza zęba, naturalny ząb jest wypełniany substancją wzmacniającą i chroniony lub odbudowywany za pomocą korony, dzięki czemu znów funkcjonuje jak każdy inny ząb.

Leczenie kanałowe nie tylko ratuje naturalny ząb, ale również eliminuje ból, a czas rekonwalescencji jest bardzo krótki.

Wyrwać zęba czy go uratować: Kiedy należy poddać go ekstrakcji

Chociaż zawsze lepiej jest uratować ząb, są sytuacje, kiedy ekstrakcja jest lepszym rozwiązaniem. Kiedy ząb jest pęknięty, zwłaszcza jeśli jest pęknięty poniżej linii dziąseł lub w kilku miejscach, ekstrakcja może być konieczna. Jeśli ząb jest zbyt słaby, aby można było go odbudować, najlepszym rozwiązaniem może być jego wyrwanie.

Więcej znajdziesz na: http://astratechdental.pl