Zaktualizowano: 2/13/2020

Plan marketingowy jest ważnym aspektem każdej firmy. Jak powiedział dr Gammichia w części 1, szkoła dentystyczna nie uczy jak prowadzić firmę. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy, czy dentystą (lub jednym i drugim!), ta dwuczęściowa seria może dać Ci pewien wgląd w to, jak to może wyglądać i jak sobie z tym poradzić. Część 2 koncentruje się na tym, jak z powodzeniem wprowadzać na rynek siebie i swój biznes w wysoce konkurencyjnej dziedzinie.

Dr John Gammichia prowadzi praktykę dentystyczną na Florydzie, gdzie dodaje właściciel biznesu do już zajętej kariery dentystycznej. Regularnie bloguje na The Daily Grind, wspieranym przez Academy of General Dentistry. Możecie go również znać z recenzji książki "Mom's Guide to Caring for Little Teeth". Pośród tego wszystkiego, łaskawie odpowiedział na nasze pytania o to, jak dostał się do stomatologii, jak to jest być właścicielem własnej firmy i jak podchodzi do marketingu stomatologicznego.

Część 2: Strategia marketingu stomatologicznego

(Przegapiłeś pierwszą część? Wróć i przeczytaj część 1: Własny biznes)

Jaka jest Twoja ogólna strategia marketingowa?

Co to jest? Tylko żartuję.

Cóż, muszę Ci powiedzieć, że nie wydaję zbyt wiele na marketing. Robię trochę marketingu wewnętrznego. To znaczy, kiedy ktoś poleca przyjaciela, wysyłamy ręcznie napisaną kartkę z podziękowaniem i kartą paliwową o wartości 20 dolarów. Wydajemy pieniądze, aby być w katalogach społeczności, a ja robię wiele wydarzeń społecznościowych. Mam stoisko na wszystkich festynach Taste of the Towns i Fall Festivals. Robię też darmowy dzień dentystyczny, który dostaje dużo rozgłosu (radio, codzienne wiadomości i trochę gazet). Nie robię żadnych mail-outs (próbowałem, że....didn't jak to) lub kupony i takie (próbowałem to....didn't jak to). Uważam, że słowo z ust, spotykając kogoś i ściskając jego rękę, ludzie słysząc o mnie, jest najlepszym rodzajem źródła skierowania. Oni nie przychodzą tutaj z powodu sprzedaży lub sztuczki (a następnie pozostawiając), oni przychodzą, ponieważ słyszeli, że jestem dobrym dentystą. Podoba im się tutaj i zostają.

Jaką rolę odgrywa Twoja strona internetowa?

Jest to dodatek do mojego marketingu. Jest tam. Nigdy nie sądziłem, że jest to wyłącznie dobre źródło referencji. To znaczy, ktoś może usłyszeć o nas, a następnie przejść do witryny, aby zobaczyć, co jesteśmy o. Jeśli ludzie przychodzą na naszą stronę i nie znają nas, to jest to strzał w dziesiątkę, jeśli zostaną. Za daleko, za drogo, mogą mi nie ufać... nie ma żadnej relacji.

Mówisz dużo o uczciwości i word-of-mouth reklamy. Jak to się ma do Twojego modelu biznesowego?

Jak nawiązałem do wcześniej, słowo z ust jest najlepszym rodzajem skierowania bar none. Prowadzę wiele akcji charytatywnych. Jeśli nie jest to mój wolny dzień stomatologii, to jest to pacjent tu i tam. Właśnie skończyłem pełny wolny przypadek. Miałem rodzinę z 5 w mojej praktyce przez około 8 lat teraz. Podszedł do mnie i zapytał, czy mógłbym pomóc jego bratu, który ostatnio miał trudny okres. Ma 35 lat i od niedawna jest niewidomy. On ma kilka zębów, które są niepokojące go. Zrobiłem New Patient Exam, czyszczenia, kanałowe, budowanie i około 4 wypełnień. Wszystko za darmo.

Nie tylko jest to rodzina nigdy nie opuści mnie, ale będą mówić wszystkim swoim sąsiadom o tym, jak jestem wielkim dentystą i wspaniałą osobą (nie robię tego dla marketingu, ale....). Zrobię pracownika w lokalnym Dunkin' Donuts. Zgadnij, kto będzie moim następnym nowym pacjentem? Zgadłeś... właściciel.

Czy Twój blog AGD odgrywa w tym jakąś rolę?

AGD [Academy of General Dentistry] nie jest dla mnie marketingiem. Wykonywanie wszystkich powyższych czynności zajmuje 100% mojego czasu. Potrzebuję organizacji, która będzie mówić za mnie. Ufam im, że podejmą najlepsze decyzje dla mojego zawodu. Siedzę i robię swoje, wiedząc, że oni zajmują się innymi rzeczami.

Jeśli ktoś chciałby rozpocząć własną praktykę lub rozwinąć istniejącą, co jest pierwszą rzeczą, którą powiedziałbyś mu zrobić?

Poznać kierownika w lokalnym ABC Liquor. [Tylko żartuję...]

Ludzie i pacjenci "nie dbają o to, jak dużo wiesz, dopóki nie wiedzą, jak bardzo ci zależy". Dla mnie wszystko sprowadza się do relacji. Relacje z moją społecznością, relacje z moim personelem, relacje z moimi pacjentami to klucz. Uważam, że najbardziej udane dentyści są relacyjne. Dzwonię do pacjentów każdego dnia. Pacjenci, których widziałem wczoraj, zadzwoniłem dzisiaj. "Tylko sprawdzanie na ciebie, aby zobaczyć, jak to idzie." To zdmuchuje ich skarpetki.

Więc przez pierwsze 7 lat mojej praktyki mieszkałem 2 mile od mojego biura. Trenowałem ligę futbolu flagowego, sponsorowałem drużynę baseballową, byłem aktywny w moim kościele, chodziłem do szkół. Byłem zaangażowany. Zostawiłem swój numer komórki na automatycznej sekretarce w pracy. Byłem dostępny 24 godziny na dobę. Od tego bym zaczął.

Subskrybuj blog 1Dental po więcej wiadomości i wskazówek dotyczących stomatologii i zdrowia.

Warto przeczytać